Red.

Håller vi på att släppa fram en ny Förintelse?

In demokrati, Europa, flyktingar, islamisering, judendom, lag & rätt, politiker on 2 februari, 2010 at 21:29

Det är skrämmande att se hur den muslimska antisemitismen (som befästes redan under Muhammeds livstid) tillåts att leva och växa i Sverige i takt med att den muslimska minoriteten ökar i antal. Det är dessutom djupt oroande att efterföljarna till de gamla judehatarna från fyrtiotalet vädrar morgonluft och ursäktar och slätar över.

Ingen ser eller vill se, precis som i Tyskland, Ukraina, Vitryssland, Polen, Estland, Lettland och Litauen på trettio- och fyrtiotalen. Eller i Sverige för den delen. Bland de brutala lägervakterna och SS-trupperna som härjade i det tyskockuperade Östeuropa utmärkte sig balter och ukrainare för sitt exempellösa judehat och sin utstuderade grymhet. Dessa lokalrekryterade bödlar anmälde sig tidigt som frivilliga och tog sig an sin uppgift med sådan entusiasm att till och med den härdade SS-ledningen efter ett tag tyckte att det gick för långt. När man läser om Malmöhövdingen Ilmar Reepalus uttalanden på minnesdagen över Förintelsen känns fyrtiotalet inte längre så långt borta.


Nu läser jag att judiska familjer planerar att flytta från Malmö. De blir de facto flyktingar undan etnisk förföljelse och diskriminering, som det brukar heta i andra sammanhang. Flyktingar från Sverige 2010. De fruktar för sina liv. Kanske kunde de söka asyl i Danmark, men väljer säkert i första hand att fly till det enda land där de är välkomna, till Israel. I ljuset av utvecklingen hittills i Malmö, och den vi förväntar oss framöver, skulle jag inte avråda judar som vill lämna staden att göra detta. De lokala myndigheterna tycks inte längre kunna garantera deras säkerhet. Frågan är om man ens är särskilt intresserade. Vad skulle myndigheterna i Malmö göra vid en islamo-nazistisk pogrom i Malmö? Säga att judarna får skylla sig själva? Om de inte varit judar hade det ju inte hänt. Det är samma logik som tillåter mullor att döma kvinnor till döden om de blivit utsatta för våldtäkt. De har i och med våldtäkten nämligen haft sex utanför äktenskapet, heter det. Ytligt sett är det naturligtvis riktigt att de våldtagna kvinnorna haft sex utanför äktenskapet, men bara en perverterad rättsordning skulle kunna anklaga dem för det.

De judar som nu planerar att flytta från Malmö och Sverige har läst sin historieläxa och valt att agera själva innan det blir för sent. De flesta har inte gjort det. Som tänkande människor har du och jag också förmågan att studera historien. Vi kan välja att lära oss av den eller vi kan låta bli. Vi kan känna lukten av nyuppskottad jord och välja att stänga fönstret för att slippa doften. Vi kan höra lastbilarna köra förbi på natten, men dra täcket över våra huvuden och somna om. Vi kan se skriften på väggen, men låta våra ögon vara blinda för orden.

Vi kan titta bort på hundra olika sätt, men vi kan aldrig igen skylla på att vi inget visste eller anade.

  1. Vi som inte tittar bort men är för maktlösa att personligen göra skillnad – vad kan vi göra? Tankarna på flykt gror även hos icke-judar i Malmö, men att lämna sitt hemland där ens släkt bott i generationers generationer …
    Jag börjar förstå hur det kändes för de första judar som lämnade Tyskland en gång: Ska vi, ska vi inte resa ..? Kan det vara riktigt, sant det som sägs ..? Och vad hjälper det att fly?
    I vårt fall gäller det inte en mindre grupp flyktbenägna utan ett helt folk – svenskarna. En del av oss känner att vi inte har något stöd ens av dem som är satta att styra landet, och vi har förmåga att analysera och dra slutsatser. Sedan drabbas vi pö om pö och …
    En fårahjord utan stark ledare och utan stark vakthund … och vi ser hur de svaga bland oss råkar ut för vilddjuren som slår till … Och mitt ibland oss finns det ovanligt fåraktiga får som försöker lugna oss: Det är nog inte så farligt som det verkar.
    Usch!

  2. Jag avundas ofta judarna som har ett land att fly till där de är välkomna. Vi kan inte fly. Detta är vårt land och vi måste välja väg. Endera ger vi upp och underkastar oss precis som våra styrande redan tycks ha gjort. Eller också ger vi fan i det politiskt korrekta och kämpar för vår frihet och vårt oberoende. En bra början är att läsa om Vilhelm Mobergs ”Rid i natt”, som ofta brukar beskrivas som Mobergs uppgörelse med nazismen, men som är lika aktuell idag när islam breder ut sig över riket och sanningen förvisas till sophögen av media och makthavare.

Kommentarer inaktiverade.

%d bloggare gillar detta: