Red.

Idag är det Rita Muhammed-dagen.

In demokrati, hädelse, islam, yttrandefrihet on 20 maj, 2010 at 11:08

Lars Vilks får ursäkta, men jag tycker fortfarande att Kurt Westergaards Muhammed med bomb i turbanen är den bästa av Muhammed-teckningarna. Men. Idag är det Everybody Draw Muhammed Day (EDMD) och man vet inte. Kanske dyker det upp en lika bra eller ännu mer träffande teckning bland alla bidragen.

Everybody Draw Muhammed Day

  1. Ursäkta, Verkligheten!

    Men det är faktiskt inte profeten Muhammed som Kurt Westergaard tecknat av utan en Abdullah Al-Ahajeza någonting. Muhammed är faktiskt ganska sur över att ingen – INGEN – under alla dessa år kommer ihåg hur han såg ut i sina bästa dagar.

    Själv är jag förvånad över att precis alla muslimer VET hur Muhammed såg ut i forntiden även om ingen har sett honom eller någon bild av honom.

    Alltså, varken Kurt Westergaard eller Lars Vilks har avbildat Muhammed – så vad bråkar alla om?!

    Inte heller Snövit, Rödluvan (som förresten hette Betty) och Askungen har sett ut som alla tecknare återgett dem …

  2. Det är säkert sant att varken vi eller muslimerna vet hur Muhammed såg ut. Själv föreställer jag mig en svartmuskig skäggig gubbe i klänning och turban. Men man kan ju rita vad som helst. Det räcker med att säga att det föreställer Muhammed för att man ska bli mordhotad. Till och med en tecknad björnkostym utlöser blodtörst om man påstår att det är Muhammed som har klätt ut sig. Jag ska inte säga vilken, men det finns en stor grupp människor i världen som behöver avprogrammeras från den sekt de har hamnat i.

Kommentarer inaktiverade.

