Red.

Muslim hotar bloggen med polisanmälan.

In demokrati, islam, islamisering, mångkultur, parallellkultur, yttrandefrihet on 16 juni, 2011 at 17:02

Någon som varit aktuell i samband med bloggens inlägg om den islamistiska konferensen med Bilal Philips i Kortedala, har skickat en kommentar till bloggen där han hotar med något han kallar ”granskningsnämnden”. Han hotar också med polisanmälan för förtal om jag inte tar bort inlägget.

Exakt vad i det tidigare inlägget som denne anser vara förtal framgår inte av kommentaren. Det kan vara för att jag hos de unga muslimerna tyckte mig kunna spåra ett mått av arrogans. Det kan också vara för att jag tolkar denna arrogans som bland annat grundad i att de vet att deras ideologi är den rätta, känner sig som en vinnare och vet att svenska myndigheter håller dem om ryggen i sin mångkulturella förvillelse. Det kan så klart också vara att jag dristade mig till att känna oro för att de kan vara en bild av Sveriges framtid, eller att jag känner att det inte finns plats för både deras ideologi och demokrati, mänskliga rättigheter och likhet inför lagen i samma samhälle.

Update en stund senare.
Jag ska inte vara omöjlig. Om du som klagat kan förklara vad i mitt inlägg som du tycker är förtal, så ska jag ta din begäran under övervägande.

Update ett par dagar senare.
Jag har läst förklaringarna i de följande kommentarerna och jag är inte sämre än att jag kan medge att jag kan ha dragit för långtgående slutsatser i ett segment av min text. Detta har jag ändrat på.

Här hittar du det förra inlägget

 

 

  1. Stå på dig. Låt dig inte skrämmas. Skulle en polisanmälan ske, och saker går vidare. Så är det många bloggare, som står bakom dig.

  2. Låt det gå till rätten, om så behövs. Våldsvänstern och islamisterna ska inte få stå emotsagda.

  3. Vad vet ni om min syn på mänskliga rättigheter och folks lika rätt inför lagen i samma land? Ska jag dömas för att jag tycker det är bisarrt och ler, med en maskerad amatör fotograf som inte själv vill bli filmad. Sedan lägger upp utvalda bitar på nätet där folk bara får se en sida av myntet. Sen häller PI bensin på elden. Tänk om en man iförd muslimsk klädsel, låt säga till och med en palestinasjal virad runt ansiktet, skulle fotografera ingången till ett pågående SD-möte?! Han hade säkert också fått skjuts av polisen men inte hem, raka vägen till stationen. Frågan är om det är OK att filma andra om man själv är maskerad. Vad hade ni tyckt? Ärligt? Det var andra journalister där, och eftersom dom var profesionella och bemötte oss med hänsyn och respekt. Inte paranoia och misstänksamhet, och dem visade vi samma hänsyn till. Förutom en incident som PI rapporterat om men det får stå för den individen. Jag förstår inte vad ni är så rädda för? Vi försöker ta över Sverige och göra det muslimskt. De flesta muslimer har fått bo här av Sverige och om dem inte tycker om denna demokrati borde dem flytta. Så enkelt är det. Var inte så fruktansvärt rädda för folk från annorlunda kulturer. Vi har mycket att lära av varandra om ni vågar mötas halvvägs och inte bara står och skriker ut med packet. MVH Mattias

  4. vi försöker ”inte”… Skulle det vara. Men det blev rätt roligt ha. Bu-huu. Frid

  5. Med det sista jag skrev menar jag inte att ansvaret vilar på er. Nej, vi är också ansvariga för vår personliga integration, men det som verkligen misslyckats är det systematiskt skapats segregerade områden i alla städer i Sverige. Man kan skylla på staten men jag tror man måste försöka hitta lösningar. SD är inte en lösning, det kommer förvärra klyftorna som redan skapats om dem får mer makt. Visst vi har en överrepresenterad del av invandrare som begår brott men tror ni Sverige hade vart en paradis idyll med midsommar och Jul varannan dag om det inte fanns några blattar?

  6. Du skriver: ”Vad vet ni om min syn på mänskliga rättigheter och folks lika rätt inför lagen…”

    Svar: Om man utgår från att du är troende muslim, kan man dra tämligen säkra slutsatser om din inställning bland annat till:

    1. Demokrati. Att välja ett sekulärt parlament och låta detta avgöra hur landet ska styras utan att ta hänsyn till koranen, sunna eller hadith anses vad jag förstått som att sätta människor före Allah, dvs inte tillåtet. Demokrati kan följdaktligen inte existera under islam. Om man ansluter sig till ett demokratiskt synsätt riskerar man att begå shirk, det oförlåtliga.

    2. Mänskliga rättigheter. Organization of Islamic Countries, OIC, har markerat sitt avståndstagande från FNs deklaration om mänskliga rättigheter genom att skriva ett eget dokument där man förklarar att mänskliga rättigheter under islam är underordnade sharia. Mänskliga rättigheter, som FN fomulerat dem och de flesta länder accepterat, kan alltså inte existera under islam. Om man ansluter sig till FNs deklaration om mänskliga rättigheter måste man samtidigt förkasta OICs version, vilket vore att samtidigt förkasta sharia.

    3. Lika rätt inför lagen. Under sharia, är det tydligt att folk har olika rättigheter och värde. Islamiska män är mer värda än islamiska kvinnor och muslimer i allmänhet är mer värda än icke-muslimer, dvs alla vi andra. Lika rätt inför lagen och jämställdhet mellan könen kan inte existera under islam. Om man accepterar lika rättigheter inför lagen för alla människor och jämställdhet mellan kvinnor och män, måste man ta avstånd från sharia. Om medierapporterna stämmer tillämpade TUFF dessutom könssegregering för besökarna på Bilal Philips-konferensen. Om detta är sant, stärker det naturligtvis min slutsats ovan.

  7. Det hade varit mycket bättre, svar ja på frågan.

  8. Helt fantastiskt hur yttrandefriheten ska begränsas av religionsfriheten.
    Tydligen är man rasist bara för att man ser baksidan av islam.

  9. Det har jag slutat bry mig om. Så länge rasist betyder att man opponerar sig mot islam ser jag epitetet rasist som ett hederstecken.

Kommentarer inaktiverade.

