Red.

Antalet moskéer i Sverige bara ökar. Är det ingen som ser vad som händer?

In dhimmifiering, invandring, islamisering, moskébyggen, parallellkultur, press on 6 november, 2011 at 22:06

En dag för någon vecka sedan läste jag en notis om ännu ett moskébygge någonstans i landet. I samma stund blev jag nyfiken på att få veta hur många moskéer som verkligen finns i Sverige. Och hur många som är under projektering eller byggnad.

Trots en del letande kunde jag inte hitta någon sammanställning över detta. Det fanns bitar av information här och där, men jag kunde inte hitta något ställe där det fanns samlat. Alltså var jag tvungen att göra det själv. Återigen ett intressant artikeluppslag som Sveriges journalistkår missat, eller mer troligt, låtit bli att ta tag i. Här är min karta. 57 59 61 moskéer med de allra nyaste i Östersund och de planerade i Hildedal nära Göteborg och på Danska Vägen i Malmö. Färdiga, under byggnad eller planerande. Och då har jag säkert missat hundratals källarmoskéer.

1930 fanns det 15 muslimer i Sverige.
1976 öppnades den första moskén.
Är det verkligen ingen som ser vad som händer?

  1. Vi är en del Svenskar som både hör och ser vart landet är på väg och är någerlunda uppdaterade på vilka farorna är men vi har fn inga bra och verkningsfulla botemedel.
    Muslimerna har enl din karta snart lika många utbildningsanläggningar/sambandcentraler som Svenska militäten har militärförläggningar. Det känns som om det är dax för oss Sverige och Svenskvänner att öka aktiviteten på de områden vi har tillgång till. Nätet är ett det offentliga rummet är ett annat det är enbart fantasin som sätter gränserna var vi kan verka.
    PURSVENSKEN.

Kommentarer inaktiverade.

