Red.

Anna Maria Corazza Bildt – undercover muslim?

In EU, Internationellt, islamisering, muslimsk ordbok, parallellkultur, politiker on 26 november, 2011 at 17:48

Brukar inte titta på den smått enfaldige Fredrik Skavlan, men tv:n var i alla fall på när Skavlan började prata med Anna Maria Corazza Bildt, fru till utrikesminister Carl Bildt och välavlönad ledamot i EU-parlamentet i Bryssel. Efter en stunds nonsensprat som jag inte egentligen lyssnade på hör jag plötsligt fru Corazza Bildt utbrista ”insha’allah, insha’allah”, (om gud vill) vilket jag tyckte var märkligt. Jag trodde jag kanske hade hört fel, men idag när programmet finns tillgängligt på SvT Play, kunde jag konstatera att hon verkligen säger ”insha’allah, insha’allah” och dessutom för samman handflatorna i en gest som närmast kan tolkas som tillbedjande.

”Insha’allah, insha’allah!”

Varför i hela världen gör Corazza Bildt så här? Är det muslimska inflytandet i Bryssel nu så stort att detta uttryck ingår i vanligt språkbruk? (Bryssel ska i och för sig vara Europas mest islamiserade stad med runt 25-30 procent muslimer.) Är detta numera ett vanligt uttryck inom den politiska eliten? Eller är det de Nya Moderaterna som blivit så grundligt islamiserade? Eller är Corazza Bildt konvertit?

Se själv på SvT Play.
Corazza Bildts ”insha’allah” kommer vid 23 minuter och 22 sekunder.
Insha’allah

Uppdatering 30 januari 2012.
Det verkar som om SvT tagit bort klippet. Det blev kanske alltför avslöjande och besvärande för Corazza och Bildt…

  1. Jag såg lite av programmet, men jag missade när hon sa det.Intressant att hon säger så,man säger ju inte så bara av en slump. Jag störde mig på att hon har blonderat håret. Det ser lite väl tillgjort ut. Mvh Svensson.

  2. Nej, jag tror inte heller att man använder ett sådant uttryck av en slump. Det oroar mig att den politiska eliten tycks ha anammat muslimska seder och bruk till en sådan grad att uttryck som insha’allah nu ingår i vardagsspråket.

  3. Betyder inte att man är Muslim bara för det.. även arabisk-talande kristna och judar säger det. Men förmodligen har hon väl vant sig vid det uttrycket när hon var i Bosnien under kriget i flera år..

  4. Icke desto mindre uppfattade jag det som obehagligt att en person som trots allt har en liten bit av ansvar för Sveriges och Europas fortlevnad skulle använda ett sådant uttryck offentligt.

  5. […] Anna Maria Corazza Bildt åkallar Allah hos Skavlan […]

  6. Mer till Q.

    The pagan origin of the word, ”Allah”.
    http://www.bible.ca/islam/islam-allah-pre-islamic-origin.htm
    Is Allah the Name of God?
    http://www.letusreason.org/islam6.htm

Kommentarer inaktiverade.

