Red.

Abderisak Waberi (m) – ett mörkt porträtt.

In islam, islamisering, lag & rätt, politiker, sanning och lögn on 20 oktober, 2010 at 12:08

Jag har tidigare skrivit om Abderisak Waberi, de nya Moderaternas nya stjärnskott i Riksdagen. Jag ha skrivit om Waberis islamistiska inställning och uttalanden, om hans skrämmande fientliga inställning till kvinnor och om hans ambition att införa sharia i Sverige.

Nu har bloggen Politiskt Inkorrekt låtit sammanställa ett videoklipp med en sammanfattning av Waberis uttalanden i tv och i radio. Om du inte visste något om Waberi innan, så torde detta videoklipp vara en ögonöppnare. Jag säger det igen; den här mannen borde inte sitta i Sveriges Riksdag. De nya Moderaterna borde skämmas grundligt över att ta tagit upp denne avgrundsgestalt i sin krets. Jag har aldrig varit medlem av Moderaterna, och har aldrig ångrat det förrän idag. För om jag hade varit medlem skulle jag kunnat begära utträde!

Från Politiskt Inkorrekt: Denna film har satts ihop exklusivt för Politiskt Inkorrekt men får sparas, spridas och användas fritt av alla som vill det, i vilket sammanhang som helst. Inte bara det, ni BÖR sprida denna till så många ni bara kan, eftersom kunskap om islamisternas sanna natur och agenda i Sverige är den ENDA metod som har en chans att stoppa dem på ett effektivt och fredligt sätt!

Jag uppmanar alla som läser min blogg att också titta på videoklippet. I synnerhet uppmanar jag alla medlemmar av Moderaterna att titta. Detta är det nya Moderaternas nya Sverige. Är det likt din vision om Sverige?

Källor:
Politiskt Inkorrekt
Therese Borgs blogg

Uppdatering:
SDU kräver svar av Waberi

  1. […] Abderisak Waberi. Riksdagsledamot (M) och nykomling 2010. Har avgått som ordförande i Islamiska Förbundet i Sverige, möjligen beroende på att ordförandeskapet kan ses som oförenligt med uppdraget som riksdagsledamot. Däremot är han fortfarande ordförande i Sveriges Islamiska Skolor och rektor för den islamiska Römosseskolan i Göteborg, även om han kritiserats av Skolinspektionen. Hans offentliga uttalanden om mänskliga rättigheter, månggifte och jämlikhet mellan könen ger anledning att misstänka att han inte hör hemma i ett demokratiskt parlament. Varför Moderaterna släppt in honom i partiet är en gåta. (Källa) Waberi har hittills varit tämligen tillbakadragen under sin första tid i Riksdagen, men han är trots det min ena partiledarkandidat i kraft av hans islamiska tro, där han är uppenbart hardcore. Han verkar dessutom ha stort inflytande över Fredrik Reinfeldt. Mer om Abderisak Waberi här och här. […]

  2. […] om Stefan Attefall Attefall igen Mer om Waberi Nyamko Sabuni Jens Orback intervjuad Carin Jämtins utspel Ett muslimskt parti i […]

Kommentarer är stängda.